Singaporessa 12 - 15.12.2017

Jet lag painaa vielä ja Jobilla menossa 4 tunnin päikkärit tässä kuuden aikaan illalla. Huomen aamulla lähtee lento Malesian Johor Bahrusta kohti Kuala Lumpuria ja sieltä Surat Thaniin. Jobille tulossa rankka yö, jos vielä kauan meinaa jatkaa uniaan. Johoriin Senain lentokentälle on semmoinen 50 km ja ajoaikana se on noin 45 min. Rajalla saattaa olla tarkastus, mutta en ole aivan varma. Kyytikään ei ole täysin varma, koska bussi ei ole vaihtoehto noin aamusta, taksi on melko kallis ja Uberikaan ei ole paras vaihtoehto, mutta huomennahan sen näkee. Sen verran vastoinkäymisiä ollut, että huomenna kaiken pitäisi mennä kyllä hyvin, jos karma tilastoja tarkastellaan. Varminta olisi lähteä tänään Johoriin ja mennä aamulla lentokentälle, mutta mieluusti asun vielä yhden yön Turkan residenssissä. Orvokin tekemä makaronilaatikkokin on kohta valmis ja varmasti viimeisin pitkään aikaan.





Hirveästi Singaporea ei keretty näkemään. Hiukan pyörittiin kaupungilla ja käytiin syömässä Chili Crabia (perinteinen singaporelainen ruoka).  Marina bay käytiin tsekkaamassa, mutta sen jälkeen väsymys vei voiton ja jalat alkoivat painaa. Kävimme myös kuntosalilla ja juoksimme portaita (17 kerrosta). Ennätysaikaa koittaessani (1 min 45 sec) oli joku polttanut röökiä noin 14:sta kerroksen kohdalla, missä meinasi hissi tulla ylös vatsan pohjalta, joten hidastin hiukan tahtia. Ylhäälle päästyäni täytyi tehdä päätös oksennanko laidan yli 17 kerrosta alas vai lattialle. Onneksi sain pidätettyä, eikä tarvinnut tätä päätöstä tehdä.



Tämä ei tule olemaan viimeinen kerta Singaporessa, joten ei jaksa stressata nähtävyyksistä. Mielummin hoidan jet lagin pois ja lähden virkeänä seuraavaan paikkaan. 




















Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tromsø, Norja 22-29.3.2026

Apex loma (Ylläs, Pallas, Kilpisjärvi, Tromssa) 27.3-5.4.2025

Saariselkä, Urho Kekkosen Kansallispuisto 2 – 6.10.2018