Bangkok 19. – 23.12.2017


Three nights in Bangkok, siis varasimme hostellin aluksi kolmeksi yöksi Ennin ja Millan suosittelemaan LiveItUp Asok hostellista, joka sijaitsee Sukhumvit roadilla (Bangkok vierailuhan venyi loppujen lopuksi neljäksi yöksi). Yö tässä hostellissa maksaa sen 9 € nenä, joten ei ole kallista. Palvelut ovat tosin hiukan huonommat kuin Koh Phanganilla. Ensisilmäyksellä paikka tuntuu ihan mukavalta ja näyttää olevan aika keskeisellä paikalla. Matka tänne taas kesti koko päivän, vaikka lento olikin vain tunnin mittainen. Ensimmäiseksi suuntaamme kuitenkin KFC:hen, koska thai ruoka alkaa tulla jo korvista ulos viikon thai ruoka kuurin jälkeen. Julius tulee yöllä, mutta saattaa olla, että olemme nukkumassa siihen aikaan. KFC oli kiinni, joten kävimme jossain pitsa paikassa. Hinnat tuntuvat aika korkeilta Koh Phanganin jälkeen.





Bangkokissa kiertelimme aluksi pakollisia nähtävyyksiä mm. Royal Palace, joka on auki tyyliin vaan aamupäivällä. Eli emme siis kerenneet katsomaan palatsia, vaan otimme tuktuk kyydin ympäri kaikkien nähtävyyksien läpi. Tämä lysti maksoi 50 senttiä per pää, eli kohtalaisen edullista. Kuski odotti aina sen aikaa nähtävyyksillä, kun kävimme niitä katsomassa. Kävimme myös ostoskeskuksissa ostamassa hiukan vaatteita. Olin varautunut vähällä tavaralla matkaan, niin kuin monet neuvoivat, joten tarvitsin hiukan siistimmät shortsit illan viettoon. Ostoskeskukset ovat todella hyviä varsinkin Terminal 21, joka oli hostellimme vieressä, jossa kävimme shoppailemassa ja syömässä monesti. Lopulta ostin parit shortsit ja pari t-paitaa. Shortsit taisivat olla kalleimmat ja nekin maksoivat 10€.


Taksit ja tuktuk kyydit ovat periaatteessa ilmaisia, joten liikkuminen on melko helppoa täälläpäin. Menee vain tien viereen heiluttamaan kättä, niin kyydin saa todella helposti. Metrokin (skytrain), kulkee todella hyvin, niin kuin muissakin kaupungeissa, eikä maksa paljon. Ruokaakin saa halvalla, jos ostaa thaimaalaista oikesta paikasta. Food courtseja on vähän kaikkialla ja niistä saa edullista ruokaa, mutta annokset ovat yleensä olleet aika pieniä. Ihmiset ovat tosi avuliaita, mutta yleensä taka-ajatuksena on, että ostat heiltä kyydin tai menet heidän neuvomaansa paikkaan, josta he saavat luultavasti provikkaa ostoksista. Viimeisen yön haluamme luultavasti viettää jossain paremmassa paikassa, koska huoneemme seinän takana on menossa remontti, eikä se helpota olo, kun joku alkaa naulaamaan/rälläköimään/poraamaan heti aamu kuudesta seinän toisella puolella. Isän antamat korvat tulpat ovat olleet hyödyksi, vaikka aluksi ajattelin, että en niitä kuitenkaan käyttäisi.

Hostellin vieraat ovat tosi avoimia ja mukavia. Huoneessamme ollut taiwanilainen antoi paljon ohjeita, mitä tehdä Taiwanissa vaihtoni aikana. Sen lisäksi vieraat monesti kertovat, mitä kannattaa tehdä Bangkokissa vierailumme aikana. Olemme myös seuranneet Jullen kaverin tekemää listaa, jossa on tärkeimmät nähtävyydet/aktiviteetit. Jullen kaveri oli täällä vaihdossa, joten hänellä on varmasti aika hyvä käsitys kaupungista.



Baareja on tosi paljon ja hinnat ovat todella edullisia monissa paikoissa. Kävimme kaksi iltaa viettämässä Khaosan roadilla, jossa on varmaan joka päivä kovat bileet käynnissä. Ensimmäisellä kerralla menimme Jullen kanssa kahdestaan, koska Jobia närästi, eikä hän jaksanut siksi lähteä. Seuraavana kerran lähdimme kaikki kolme. Seuraamme liittyi australialainen kaveri ja hostellin respan tyttö sekä hänen kaverinsa. Pääsimme heidän kyydillään Khaosan roadille. Molempina iltoina meillä oli todella hauskaa ja tapasimme paljon uusia ihmisiä. Viimeisenä iltana kävimme kattobaarissa nimeltä Brewski. Se oli Radisson Blue hotellin katolla ja hinnat olivat Suomen luokkaa, mutta paikasta oli uskomattomat näköalat. Bangkokista jäi todella hyvä kuva ja paljon asioita jäi vielä näkemättä, joten Bangkokissakin täytyy vielä joskus vierailla. Seuraavaksi suuntaamme Kambodzhaan Siem Reapin kaupunkiin, jossa olemme ainakin kolme yötä. Olemme Kambodzhassa ainakin tammikuun kolmanteen päivään asti, jolloin Julle palaa takaisin Suomeen, eli joulua ja uuttavuotta vietämme Kambodzhalaisittain. Varasimme paikat valmiiksi hostellista, joka vaikutti uskomattoman hyvältä. Kohta näemme, pystyykö paikka vastaamaan odotuksiimme.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tromsø, Norja 22-29.3.2026

Apex loma (Ylläs, Pallas, Kilpisjärvi, Tromssa) 27.3-5.4.2025

Saariselkä, Urho Kekkosen Kansallispuisto 2 – 6.10.2018