Bangkok 19. – 23.12.2017
Three nights in
Bangkok, siis varasimme hostellin aluksi kolmeksi yöksi Ennin ja Millan
suosittelemaan LiveItUp Asok hostellista, joka sijaitsee Sukhumvit roadilla
(Bangkok vierailuhan venyi loppujen lopuksi neljäksi yöksi). Yö tässä
hostellissa maksaa sen 9 € nenä, joten ei ole kallista. Palvelut ovat tosin
hiukan huonommat kuin Koh Phanganilla. Ensisilmäyksellä paikka tuntuu ihan
mukavalta ja näyttää olevan aika keskeisellä paikalla. Matka tänne taas kesti
koko päivän, vaikka lento olikin vain tunnin mittainen. Ensimmäiseksi
suuntaamme kuitenkin KFC:hen, koska thai ruoka alkaa tulla jo korvista ulos
viikon thai ruoka kuurin jälkeen. Julius tulee yöllä, mutta saattaa olla, että
olemme nukkumassa siihen aikaan. KFC oli kiinni, joten kävimme jossain pitsa
paikassa. Hinnat tuntuvat aika korkeilta Koh Phanganin jälkeen.
Bangkokissa kiertelimme
aluksi pakollisia nähtävyyksiä mm. Royal Palace, joka on auki tyyliin vaan
aamupäivällä. Eli emme siis kerenneet katsomaan palatsia, vaan otimme tuktuk
kyydin ympäri kaikkien nähtävyyksien läpi. Tämä lysti maksoi 50 senttiä per
pää, eli kohtalaisen edullista. Kuski odotti aina sen aikaa nähtävyyksillä, kun
kävimme niitä katsomassa. Kävimme myös ostoskeskuksissa ostamassa hiukan
vaatteita. Olin varautunut vähällä tavaralla matkaan, niin kuin monet
neuvoivat, joten tarvitsin hiukan siistimmät shortsit illan viettoon.
Ostoskeskukset ovat todella hyviä varsinkin Terminal 21, joka oli hostellimme
vieressä, jossa kävimme shoppailemassa ja syömässä monesti. Lopulta ostin parit
shortsit ja pari t-paitaa. Shortsit taisivat olla kalleimmat ja nekin maksoivat
10€.
Taksit ja tuktuk
kyydit ovat periaatteessa ilmaisia, joten liikkuminen on melko helppoa
täälläpäin. Menee vain tien viereen heiluttamaan kättä, niin kyydin saa todella
helposti. Metrokin (skytrain), kulkee todella hyvin, niin kuin muissakin
kaupungeissa, eikä maksa paljon. Ruokaakin saa halvalla, jos ostaa
thaimaalaista oikesta paikasta. Food courtseja on vähän kaikkialla ja niistä
saa edullista ruokaa, mutta annokset ovat yleensä olleet aika pieniä. Ihmiset
ovat tosi avuliaita, mutta yleensä taka-ajatuksena on, että ostat heiltä kyydin
tai menet heidän neuvomaansa paikkaan, josta he saavat luultavasti provikkaa
ostoksista. Viimeisen yön haluamme luultavasti viettää jossain paremmassa
paikassa, koska huoneemme seinän takana on menossa remontti, eikä se helpota
olo, kun joku alkaa naulaamaan/rälläköimään/poraamaan heti aamu kuudesta seinän
toisella puolella. Isän antamat korvat tulpat ovat olleet hyödyksi, vaikka
aluksi ajattelin, että en niitä kuitenkaan käyttäisi.
Hostellin vieraat
ovat tosi avoimia ja mukavia. Huoneessamme ollut taiwanilainen antoi paljon
ohjeita, mitä tehdä Taiwanissa vaihtoni aikana. Sen lisäksi vieraat monesti
kertovat, mitä kannattaa tehdä Bangkokissa vierailumme aikana. Olemme myös
seuranneet Jullen kaverin tekemää listaa, jossa on tärkeimmät
nähtävyydet/aktiviteetit. Jullen kaveri oli täällä vaihdossa, joten hänellä on
varmasti aika hyvä käsitys kaupungista.

Baareja on tosi paljon ja hinnat ovat todella edullisia monissa paikoissa. Kävimme kaksi iltaa viettämässä Khaosan roadilla, jossa on varmaan joka päivä kovat bileet käynnissä. Ensimmäisellä kerralla menimme Jullen kanssa kahdestaan, koska Jobia närästi, eikä hän jaksanut siksi lähteä. Seuraavana kerran lähdimme kaikki kolme. Seuraamme liittyi australialainen kaveri ja hostellin respan tyttö sekä hänen kaverinsa. Pääsimme heidän kyydillään Khaosan roadille. Molempina iltoina meillä oli todella hauskaa ja tapasimme paljon uusia ihmisiä. Viimeisenä iltana kävimme kattobaarissa nimeltä Brewski. Se oli Radisson Blue hotellin katolla ja hinnat olivat Suomen luokkaa, mutta paikasta oli uskomattomat näköalat. Bangkokista jäi todella hyvä kuva ja paljon asioita jäi vielä näkemättä, joten Bangkokissakin täytyy vielä joskus vierailla. Seuraavaksi suuntaamme Kambodzhaan Siem Reapin kaupunkiin, jossa olemme ainakin kolme yötä. Olemme Kambodzhassa ainakin tammikuun kolmanteen päivään asti, jolloin Julle palaa takaisin Suomeen, eli joulua ja uuttavuotta vietämme Kambodzhalaisittain. Varasimme paikat valmiiksi hostellista, joka vaikutti uskomattoman hyvältä. Kohta näemme, pystyykö paikka vastaamaan odotuksiimme.






Kommentit
Lähetä kommentti