Ensimmäinen päivitys, lähtövalmistelut 10.12.2017
Tällä kertaa reissu on hiukan pidempi, kun aiemmat, joten Blogi
kirjoittaminen on ihan itseni iloksi ja mahdollisesti myös muillekin. Kuviahan
tulee varmasti Whatsappiin, Instagramiin ja Snapchattiin, mutta täällä voin
jakaa hiukan ajatuksia ja tapahtumia.
Repussa on vasta joululahjoja Ossille ja Elsille, muuta en ole vielä jaksanut pakata, koska huomenna ei ole kovin kiireinen lähtö, joten sen kerkeää tehdä aamullakin. Tällä hetkellä testailen tätä blogihommaa ja kuuntelen uusia Bosen Quiet Comfort 35 II kuulokkeita. Nappikuulokkeilla koneessa ei välillä meinaa kuulla mitään, joten Boset varmasti parantavat matkustus mukavuutta huomattavasti. En edes kuule mitä Sarkku yritti äsken sanoa, eli toimii! Taitaa uni tulla tänään, vaikka saattaisikin jännittää, koska eilinen rillaus hiukan ramasee.
Jännitys tiivistyy, kun lento lähtee huomenna kohti Singaporea. Kiva päästä vähän kerryttämään D-vitamiini varastoja kaamosmasennuksen ollessa pahimmillaan. Stressiäkin ennen matkaa on ollut. Taiwanin Asia university vastasi vihdoin hakemukseemme viime viikolla, mistä selvisi, että viisumin hankinta on pakollista kaikille opiskelijoille. Alkuperäinen suunnitelmani oli olla hankkimatta viisumia ollenkaan, koska suomen passilla Taiwanissa saa olla 90 päivää ja aika uusiutuu, kun käy jossain toisessa maassa. Tämä ei olisi ollut ongelma, koska vaihdon aikana tarkoitus olisi nähdä kaakkois- aasiaan maita, niin paljon kuin mahdollista
No viisumin hankita ei kuulosta kovin stressaavalta toimenpiteeltä, mutta kyllä siitä sellaisen vain sai. Heti Taiwaniin yliopiston vastauksen jälkeen lähetin viisumi hakemuksen Taiwanin suurlähetystöön Helisinkiin kirjattuna kirjeenä. Tästä tuli suurin ongelma, koska hakemuksen mukana täytyi olla passi ja ilman passiahan en olisi lentokoneeseen edes päässyt, ilman viisumia olisin asiat kuitenkin saanut järjestettyä.
Taiwanin suurlähetystön toimintaan jäi hiukan toivomisen varaa, koska he olivat ilmeisesti hukanneet ilmoituksen kirjatusta kirjeestäni, stressikertoimet kasvoivat, kun katsoin postin seurantapalvelusta kirjeen olleen postissa viikon, eikä sitä ollut kukaan hakenut. Postissa se ei kerkeäisi enää takaisin Lappeenrantaan ennen muuttoani takaisin Jyväskylään, joten minun täytyi sopia erityisjärjestelyistä lähetystön kanssa. Muutaman sähköpostin ja puhelun jälkeen he löysivät ilmoituksen ja hakivat kirjeen. Viisumin normaali käsittely aika on 2 päivää, mutta he soittivat minulle jo kahden tunnin jälkeen kirjeen haettuaan, että viisumini oli valmiina. Olivat luultavasti pahoillaan mokastaan. Sovimme sitten, että siskoni käy hakemassa passini lähetystöstä henkilökohtaisesti, koska hän asuu Helsingissä. Toimiston työntekijä oli hiukan vanhempi puhelias nainen, siskoni hakiessa passia hän sanoi siskolleni "Your brother was very anxious.", no hiukan ahdisti, jos passini on ties missä, enkä pääsisi lennolleni tämän takia. No onneksi passi ja viisumi ovat nyt hallussani ja pääsen huomenna matkaan, tosin stressin aiheuttamien vatsahaavojen paranemisessa menee hiukan enemmän aikaa.
Katsotaan milloin blogi saa jatkoa. Päivitykset tulevat olemaan hiukan suodatettuja versioita kokemuksista, koska materiaalin on tarkoitus olla kaikille sopivaa. :)
Repussa on vasta joululahjoja Ossille ja Elsille, muuta en ole vielä jaksanut pakata, koska huomenna ei ole kovin kiireinen lähtö, joten sen kerkeää tehdä aamullakin. Tällä hetkellä testailen tätä blogihommaa ja kuuntelen uusia Bosen Quiet Comfort 35 II kuulokkeita. Nappikuulokkeilla koneessa ei välillä meinaa kuulla mitään, joten Boset varmasti parantavat matkustus mukavuutta huomattavasti. En edes kuule mitä Sarkku yritti äsken sanoa, eli toimii! Taitaa uni tulla tänään, vaikka saattaisikin jännittää, koska eilinen rillaus hiukan ramasee.
Jännitys tiivistyy, kun lento lähtee huomenna kohti Singaporea. Kiva päästä vähän kerryttämään D-vitamiini varastoja kaamosmasennuksen ollessa pahimmillaan. Stressiäkin ennen matkaa on ollut. Taiwanin Asia university vastasi vihdoin hakemukseemme viime viikolla, mistä selvisi, että viisumin hankinta on pakollista kaikille opiskelijoille. Alkuperäinen suunnitelmani oli olla hankkimatta viisumia ollenkaan, koska suomen passilla Taiwanissa saa olla 90 päivää ja aika uusiutuu, kun käy jossain toisessa maassa. Tämä ei olisi ollut ongelma, koska vaihdon aikana tarkoitus olisi nähdä kaakkois- aasiaan maita, niin paljon kuin mahdollista
No viisumin hankita ei kuulosta kovin stressaavalta toimenpiteeltä, mutta kyllä siitä sellaisen vain sai. Heti Taiwaniin yliopiston vastauksen jälkeen lähetin viisumi hakemuksen Taiwanin suurlähetystöön Helisinkiin kirjattuna kirjeenä. Tästä tuli suurin ongelma, koska hakemuksen mukana täytyi olla passi ja ilman passiahan en olisi lentokoneeseen edes päässyt, ilman viisumia olisin asiat kuitenkin saanut järjestettyä.
Taiwanin suurlähetystön toimintaan jäi hiukan toivomisen varaa, koska he olivat ilmeisesti hukanneet ilmoituksen kirjatusta kirjeestäni, stressikertoimet kasvoivat, kun katsoin postin seurantapalvelusta kirjeen olleen postissa viikon, eikä sitä ollut kukaan hakenut. Postissa se ei kerkeäisi enää takaisin Lappeenrantaan ennen muuttoani takaisin Jyväskylään, joten minun täytyi sopia erityisjärjestelyistä lähetystön kanssa. Muutaman sähköpostin ja puhelun jälkeen he löysivät ilmoituksen ja hakivat kirjeen. Viisumin normaali käsittely aika on 2 päivää, mutta he soittivat minulle jo kahden tunnin jälkeen kirjeen haettuaan, että viisumini oli valmiina. Olivat luultavasti pahoillaan mokastaan. Sovimme sitten, että siskoni käy hakemassa passini lähetystöstä henkilökohtaisesti, koska hän asuu Helsingissä. Toimiston työntekijä oli hiukan vanhempi puhelias nainen, siskoni hakiessa passia hän sanoi siskolleni "Your brother was very anxious.", no hiukan ahdisti, jos passini on ties missä, enkä pääsisi lennolleni tämän takia. No onneksi passi ja viisumi ovat nyt hallussani ja pääsen huomenna matkaan, tosin stressin aiheuttamien vatsahaavojen paranemisessa menee hiukan enemmän aikaa.
Katsotaan milloin blogi saa jatkoa. Päivitykset tulevat olemaan hiukan suodatettuja versioita kokemuksista, koska materiaalin on tarkoitus olla kaikille sopivaa. :)
Kommentit
Lähetä kommentti