Koh Phangan 15 - 16.12.2017
Ensi vaikutelma
saaresta on miellyttävä, lämpötila on hyvä, ihmisiä ei ole aivan älyttömästi ja
liikenne suht rauhallinen. Majapaikkamme on aivan viimeisen päälle, mutta
ensimmäisenä iltana respan mentyä kiinni huomasin, että meillä on vain yksi
peitto (sänkyjä oli tosin kaksi). Peitto oli kuitenkin suhteellisen iso, joten
pystyimme nukkumaan kahdestaan silläkin : D. Majapaikka tänne kannattaa varata
etukäteen, koska tähän aikaan ainakin kaikki paikat olivat täynnä. Ruoka ja
juoma ovat melkein ilmaista ja hyvää, joten se on positiivinen asia
opiskelijalle.
Ei varmaan olisi
otettu heti alkuun skoottereita, jos venäläinen nainen ei olisi sanonut, että
se on aivan pakollista. Seuraavana päivänä olisi kyllä huomannut, että eihän
täällä pääse mihinkään tai ainakin kaikki paikat jäisi näkemättä ilman
skoottereita. Skootterien päivä vuokra on halvimmillaan 150 bahtia, mikä on
euroissa vähän alle neljä. Maksoimme itse menopeleistämme 200 bahtia/päivä,
koska venäläinen suositteli niitä ja ovathan ne olleet viimeisen päälle.
Muistan omista skootteri ajoistani Apriliani kulkeneen kohtalaisen hyvää
vauhtia, mutta ei aivan niin kuin nämä. Suoralla tällä pääsee yli 100 km/h, jos
näin haluaa tehdä. Tiet ovat hyvässä kunnossa, mutta täällä on erittäin paljon
koiria vapaana, jotka saattavat kävellä välillä tiellä. Kerran eksyimme
toisistamme, kun koiralauma (noin 10 koiraa) tuli keskelle tietä ja jouduin
pysähtymään ja odottamaan, että koirat liikkuvat tieltä pois. Tilanne näytti
kahden koiralauma välien selvittelyltä. Vastaan tulleet koirat ovat olleet
kilttejä ja monesti makaavat vain varjossa, koska turkki on varmasti kuuma
tälläisessä ilmastossa. Meidän majapaikassa on myös koira, joka kaivaa ja syö rapuja
ruuakseen.
Ensimmäisenä
kokonaisena päivänä panostimme uneen ja koitimme nukkua univelat pois, joten
päivä alkoi vasta noin 11 aikaan. Suunnitelmaa ei ollut, mutta päätimme sitten
käydä katsomassa vesiputousta, joita täällä saarella on useampia. Luulen sen
johtuvan suurista korkeuseroista, koska maasto on aika kumpareista, mikä tekee
skootterilla ajamisesta entistä hauskempaa. Lisäksi saarella on useita rantoja,
joissa on ravintoloita ja mahdollisuus uida. Uinti on aika pakollista, koska kosteasta
ilmasta ja korkeasta lämpötilasta johtuen täällä tulee helposti hiki.
Lähdimme illan
hämärtyessä ajamaan saaren isointa tietä takaisin kämpille. Vasemmanpuoleiseen liikenteeseenkin
oli tottunut jo tässä vaiheessa, aluksi oikealle kääntymiset ja liikenne ympyrät
olivat hiukan hämmentäviä (saarella taitaa olla tosin yksi liikenneympyrä, mutta
hämmentävä kuitenkin.
Olemme saarella 19. päivään asti, jonka jälkeen lähdemme Bangkokiin, missä tapaamme Juliuksen :)
Olemme saarella 19. päivään asti, jonka jälkeen lähdemme Bangkokiin, missä tapaamme Juliuksen :)




Kommentit
Lähetä kommentti