Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on 2025.

Apex loma (Ylläs, Pallas, Kilpisjärvi, Tromssa) 27.3-5.4.2025

Kuva
Minta, Miska, Arttu, Mikko, Aleksi ja Eemil Gorzelvtindenin huipulla. Tää reissu on ollu yleensä vuoden kohokohta ja sitä se oli todennäköisesti myös nyt. Ollaan jo muutama vuosi putkeen keväällä reissu Lappiin suunnilleen samalla kokoonpanolla. Tällä kertaa mentiin vähän pidemmälle ja kohteeksi valittiin Tromssa. Mukaan reissulle lähti Mikko(minä), Eemil, Miska, Minta, Arttu ja Aleksi.   Emme suinkaan menneet suorinta reittiä Tromssaan, vaan matkalla oli muutamia pysähdyspaikkoja ennen lopullista määränpäätä. Arttu ja Aleksi saapuivat Kolariin jo 26.3, joten pääsimme ottamaan vähän varaslähtöä lomaviikkoon ja testaamaan uusia välineitä.   Torstaina 27.3 minulla ja Artulla oli vielä työpäivä, joten lähdimme heti iltapäivällä mäkeen, kun pääsimme irti töistä. Taisin olla vähän liian innoissani lähtiessä, kun Kesängin (517) parkkipaikalla huomasin, että skinit ja hanskat olivat jääneet kämppille. Hakuun menisi yli tunti, joten päätin lähteä kävellen ja kantaa splitboardin kainal...

Italian Alpit, Dolomiitit 31.1-9.2.2025

Kuva
Matkaseurue Lagazuoissa. Aksu, Sarkku, Vilma, Pepe, Mikko, Lotta, Sakke ja Anu. Tätä matkaa oli odotettu pitkään. Matkaan lähtivät Minä, Vilma, Anu, Sakari, Saramaria, Aksu, Pepe ja Lotta. Saramaria oli saanut idean yhteismatkasta yli vuosi sitten, kun oli käynyt Itävallan Alpeilla. Matka oli vähän niinkuin valmistujaislahja minulle ja Saramarialle. Olin toivonut yhteistä matkaa, kun valmistuin helmikuussa 2020, mutta koronarajoitukset alkoivat heti maaliskuussa. Nyt 2025 helmikuussa oli sopiva hetki. Matka oli varattu keväällä 2024, jolloin Vilmalla oli vielä polven kuntoutus käynnissä ristisideleikkauksen jälkeen. Ennen tätä matkaa ei Vilma ollut lumilautaillut miltei kahteen vuoteen, joten ei myöskään tiedetty miten Vilman polvi lumilautailuun reagoisi. Onneksi se kesti hyvin.   No sitten itse reissuun. Matka Oulusta oli pitkä, kun lento lähti Helsingistä. Lähdimme kohti Jyväskylää perjantaina 31.1 ja lauantaina sitten yhdessä Äidin ja Isän kanssa helsinki-vantaan lentokentälle....