Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on lokakuu, 2018.

Saariselkä, Urho Kekkosen Kansallispuisto 2 – 6.10.2018

Kuva
Kaverini Jesse ehdotti, että lähtisimme käymään Lapissa vaeltamassa noin pari viikkoa ennen reissua. En ollut koskaan oikein ajatellut vaeltamista, mutta sanoin, että voisin vaikka lähteäkin. Ajatus jäi kyllä puheen tasolle, mutta kun tulin käymään taas Jyväskylässä kysyin Jesseltä, että pitäisikö reissua miettiä yms. No Jessehän juuri lopetteli töitään roskakuskina ja sanoi, että voisi lähteä, vaikka seuraavana päivänä. Sitten alkoikin nopea selvittely mihin kannattaisi mennä ja minkälainen reitti suorittaa. Ei siinä mennyt kuin pari päivää ja olimme ajamassa kohti pohjoista. Puhuin tästä reissusta Vilman kanssa ja hänkin oli halukas lähtemään ja kykeni tähän spontaaniin lähtöön, koska hänelläkin oli parin viikon tauko töistä. Näin saimme nopeasti porukan kasaan ja lähdimme kaikki kohti ensimmäistä vaellusreissuamme. Matkaan lähdimme noin yhdeksän aikaan aamulla ja edessä olisi kuitenkin +12 h ajomatka Saariselän Kiilopäälle. Menimme kuopion kautta, koska Vilma haki äitin...

Kos, Kreikka 31.8 – 7.9.2018

Kuva
Kreikkaan lähtö oli melko spontaani, kun uusi tuttavuuteni Vilma kysyi, haluaisinko lähteä ulkomaille hänen kanssaan, koska hän ei ollut ikinä ollut ja haluaisi kovasti mennä. Sanoin tietysti, että mennään vaan, koska matka on mielestäni aina loistava sijoitus sekä pääsisin pätemään matkailu kokemuksellani. Siispä aloimme katsella äkkilähtöjä ja päädyimme kreikan Kosiin, koska se vaikutti hyvältä ja oli edullinen. Lentomme lähti noin yhdeksän aikaan, joten jouduimme lähtemään melko aikaisin Jyväskylästä. Päätimme mukavuus syistä mennä autolla, joten herätys ei ollut niin kivulias kuin se olisi ollut julkisilla mentäessä. Kaikki meni mallikkaasti ja olimme kentällä hyvissä ajoin. Portille mentäessä turistien olemuksesta selvisi, mikä oli oikea portti. Kaikki olivat selvästi valmistautuneet viettämään rentouttavan viikon altaan ja allasbaarin väliä seilaten. Kosilla lentokentällä kaikki sujui tehokkaasti ja nopeasti. Olimme tietysti varanneet TUI:n bussikuljetuksen Blue...