Saariselkä, Urho Kekkosen Kansallispuisto 2 – 6.10.2018
Kaverini Jesse ehdotti, että lähtisimme käymään Lapissa vaeltamassa noin pari viikkoa ennen reissua. En ollut koskaan oikein ajatellut vaeltamista, mutta sanoin, että voisin vaikka lähteäkin. Ajatus jäi kyllä puheen tasolle, mutta kun tulin käymään taas Jyväskylässä kysyin Jesseltä, että pitäisikö reissua miettiä yms. No Jessehän juuri lopetteli töitään roskakuskina ja sanoi, että voisi lähteä, vaikka seuraavana päivänä. Sitten alkoikin nopea selvittely mihin kannattaisi mennä ja minkälainen reitti suorittaa. Ei siinä mennyt kuin pari päivää ja olimme ajamassa kohti pohjoista. Puhuin tästä reissusta Vilman kanssa ja hänkin oli halukas lähtemään ja kykeni tähän spontaaniin lähtöön, koska hänelläkin oli parin viikon tauko töistä. Näin saimme nopeasti porukan kasaan ja lähdimme kaikki kohti ensimmäistä vaellusreissuamme. Matkaan lähdimme noin yhdeksän aikaan aamulla ja edessä olisi kuitenkin +12 h ajomatka Saariselän Kiilopäälle. Menimme kuopion kautta, koska Vilma haki äitin...