Taipei ja Wulai 16.3-18.3.2018
Tarkoitus
on tehdä jotain joka viikonloppu, joten tänä viikonloppuna lähdimme Taipeihin.
Tällä kertaa menimme bussilla, koska ne ovat hiukan halvempia kuin Juna. Bussit
ovat myös todella mukava matkustustapa Taiwanissa. Tällä kertaa meitä oli
neljä, minä, Make, Hene ja Late, joten otimme neljän hengen huoneen Fun Taipei
hostellista. Hostelli oli hostelworldin halvin, mutta kokemus oli silti tosi
hyvä. Paikan raiting oli 9.2/10, joka on todella hyvä.

Lähdimme aikaisi perjantai aamuna, jotta kerkeäisimme käydä Yangmingshanin luonnonpuistossa, mutta keli enteili sadetta, joten päätimme mennä Taipein eläintarhaan. Taipei Zoo ylitti kaikki odotukset. Eläintarha on aasian suurin, emmekä kerenneet edes näkemään kaikkea kolmessa tunnissa, kun tarha meni jo kiinni. Sisäänpääsy oli noin euron verran opiskelijalle, joten vierailu ei käynyt edes rahapussille kovin raskaaksi. Eläintarhan jälkeen etsimme Trip Advisorista hyvän pitsapaikan. Paikan nimi oli Gusto pizza, jonka omistaja oli Taiwaniin ihastunut lontoolainen. Pizza oli ensiluokkaista, mutta pienestä pitsasta joutui pulittamaan 3 hunttia, eli noik 10 €. Pizzan jälkeen kiertelimme kaupungissa kaupunkipyörillä. Pyörät toimivat easy-cardilla samanlailla kuin Taichungissa.
Seuraavana
päivänä oli vuorossa Wulai. Wulaihin matka kesti noin tunnin. Se on Taipein
eteläpuolella ja sinne pääsee kätevästi bussilla. Wulaihin ihmiset tulevat
katsomaan vuoristoa, kuumia lähteitä ja vesiputouksia. Alue on todella kaunista
ja alueella on mahdollista tehdä koko päivän mittaisia patikointireissuja.
Yllätyin, kun näin useita maantiepyöräilijöitä. Isän valistuksen ansiosta
tunnistin useimmat pyörämerkit. Tosin harvalla vastaantulijalla oli Cervelo,
joka on luonnollisesti paras, tällainen löytyy tietysti myös Jyväskylän
autotallista. Giant on yleinen pyörä täälläpäin, koska se paikallinen
pyörävalmistaja. Täältä voisi saada halpoja pyöriä, mikäli Giantin pyörän
haluaisi hankkia.
Illalla
kävimme katsastamassa 85lounge baarin, minne maksetaan vain sisäänpääsymaksu,
jonka jälkeen voi juomia hakea, milloin haluaa. Paikka oli erittäin laadukas,
eikä ollenkaan räkälä, mitä olisi voinut tietysti odottaa noin. 12€
sisäänpääsymaksusta. Tämä konsepti olisi tosi vaarallinen Suomessa, mutta
Taiwanissa toiminta baarissa näytti pysyvän hallinnassa.
Sunnuntaina
sallimme itsemme nukkua pitkään ja kiertelimme kaupungissa check-outin jälkeen.
Päivä oli tietysti hiukan raskaampi tietyistä syistä, mutta onnistuimme silti
kymään Esliten kirjakaupassa, puistoissa ja pizza hutissa. Illalla bussilla
takaisin Taichungiin, koska seuraavana aamuna taas yhdeksäksi kouluun.




Kommentit
Lähetä kommentti