Kotiin paluu 20.6.2018
Viimeiset päivät
Taiwanissa olin hiukan haikealla tuulella, koska aika oli mennyt niin nopeasti.
Tämä sai minut hiukan kauhistumaan, mutta kun ajattelen elämääni Suomessakin,
niin aikani menee täälläkin todella nopeasti. Olen tottunut tekemään paljon
kaikkea koko ajan, eikä silloin ajan kulumista tiedosta niin tarkasti. Välillä
on kuitenkin hyvä käydä mökillä hiljentymässä ja kokeilla, miltä tuntuu, kun ei
ole, niin paljon kaikkea tekemistä. Viikonloppukin voi tuntua pidemmältä kuin
kaupungissa ja ajatukset ovat paremmassa järjestyksessä kotiin tultaessa.
Mielestäni suoritettavat askareet olisi hyvä saada pois mielestä aina silloin
tällöin ja unohtaa kaikki, mitä pitäisi olla suorittamassa. Itselleni tähän
tarkoitukseen sopii liikunta. Liikkuessa keskityn pelkästään sillä hetkellä
olevaan suoritukseen ja unohdan kaiken muun. Sekin voi olla liikunnan hyviä
puolia muiden terveydellisten hyötyjen lisäksi.
Taiwanin
ajanjakso elämästäni oli ohi. Olin kaivannut kyllä Suomeen aika ajoin,
varsinkin täydessä bussissa seisoessa sekä kovalla helteellä treenatessa ja
kaipasin suomalaista ruokaa. Paljon oli kerennyt tapahtumaan ja paljon olin
kerännyt ikimuistoisia kokemuksia, jotka muistaisin varmasti lopun ikääni. Olen
kiitollinen kaikille mukanani olleille ja tapaamilleni ihmisille, jotka olivat
jakamassa tätä kokemusta kanssani.
Paluu arkeen
tuntui aluksi rankalta töiden takia, mutta hyvältä treenaamisen ja hyvän ruuan
ansiosta. Aloitin työt heti juhannuksen jälkeen ja siksi halusin mennä
viettämään juhannusta mökille ja keräämään hiukan ajatuksia kasaan. Fyysisen
työn ja rauhallisen maalaiselämän parissa mieli rauhoittui huomattavasti
verrattuna kaupungin vilskeessä ollessani. Nukuin myös paljon jet lagin ja
reissu väsymyksen takia.
Viikon alkaessa
tuntui taas olevan hirveä kiire, kun kaikenlaisia asioita oli tehtävänä ja
tavarat tuntuivat olevan hujan hajan, vaikka koitin järjestää kaiken heti
kotiin tullessani. Treeni tuntui hyvältä ja siihen illat taas kuluivat, niin
kuin aiemminkin Suomessa. Työpäivän ja treenin jälkeen kotona menee vain syömään
ja katsomaan Netflixiä. Tämä on kyllä arkirutiini, mistä pidän todella paljon,
töitä voisin tietysti tehdä hiukan vähemmän. 15 minuutin työmatkakin tuntuu
todella lyhyeltä verrattuna Taichungin tunnin koulumatkaan julkisilla.
Viikonkin jälkeen
tunteet ovat hiukan sekalaiset, mutta arvostan todella paljon kodin ja arjen
mukavuuksia Suomessa. Kylmähän täällä on, mutta kaikki on vaan niin yksinkertaista
ja helppoa. Reissut on aina reissuja, mutta kotiin on aina mukava palata.






It's a funny thing coming home. Nothing changes. Everything looks the same, feels the same, even smells the same. You realize what's changed, is you.
VastaaPoistaEric Roth