Hong Kong 15 – 20.6.2018
Hong Kong on
viimeinen kohteemme paluu matkalla Suomeen. Fiilis on vähän haikea, kun Taiwan
jäi taakse ja yksi vaihe elämästä olisi taas ohi. Aika meni niin nopeasti.
Siitä huolimatta koitin nauttia Hong Kongista täysin rinnoin.
Hong Kongiin
meistä lähti minä, Markus ja Lauri tuli samana iltana perässä, koska hänen
perheensä oli vierailemassa Taiwanissa. Henri lähti Suomeen jo aiemmin töiden
perässä. Hong Kongille emme suunnitelleet ihan hirveästi ohjelmaa, mutta visio
oli, mitä voisi tehdä. Kaupunkihan on maailman isoimpia, joten suunnilleen
kaikki on mahdollista, mitä ikinä mieleen tulee.
Ensimmäisenä
päivänä kiertelimme vain ympäriinsä ja kävimme ensimmäistä kertaa Tim Ho
Wanissa syömässä. Tim Ho Wan on Michelin tähden ravintola ja edullinen
sellainen. Ruoka ei kuitenkaan ollut mitenkään kovin erikoista näin Taiwanin
ruokiin tottuneena. Illalla kävimme Ce La Vi kattobaarissa, johon emme
meinanneet shortsit jalassa päästä, mutta tekivät kuitenkin poikkeuksen ja
saimme jäädä, kunhan lähtisimme ennen kymmentä. Näköalat olivat mahtavat, mutta
baari oli hiukan pieni ja mikäli haluaisi istumaan vaadittaisiin siihen pöytävaraus.
Joimme vain yhdet juomat ja lähdimme hostellille odottamaan Laurin saapumista.
Lauantaina
ohjelmassa oli ravirata. Tämä oli meille kaikille ensimmäinen kerta raveissa ja
puitteet olivat varmasti kohdallaan. Meininki oli aika intensiivistä, kun lähtöjä
oli noin kolmenkymmenen minuutin välein ja siinä välissä pitäisi päättää, mille
hevosille rahansa laittaa ja käydä lunastamassa tiketit. Menestys oli hiukan
heikon puoleista, koska emme tienneet lajista mitään. Viimeisessä lähdössä
hävityt rahat oli tarkoitus voittaa takaisin, mutta ennakkosuosikki ei päässyt
kärkikolmikkoon. Siitä huolimatta kokemus oli viihdyttävä ja tulevaisuudessakin
voisi vastaavaan osallistua, jos muistaa pitää malttinsa vedonlyönnin kanssa.
Illalla kävimme Mr. Wongin ravintolassa,
joka oli suosittu vaihto-opiskelijoiden keskuudessa. Ystäväni Julius suositteli
paikkaa ja Mr. Wong vastasi kyllä odotuksiin, vaikka paljon siltä odotinkin.
Iltaa jatkoimme Mr. Wongissa tapaamiemme italialaisten kanssa.
Sunnuntaina
nukuimme tietysti pitkään, koska edellinen ilta oli venynyt hiukan myöhälle.
Aloitimme päivän iltapäivällä syömällä aamupalaa läheisellä ostarilla. Tämän
jälkeen suuntasimme Victoria peakille, joka on yksi Honkkarin suosituimmista
nähtävyyksistä. Huipulta näkee Honkkarin koko komeudessaan ja monissa
rakennuksissa on erilaisia valo esityksiä. Huipulle otimme Uberin, koska
motivaatiota kävelyyn ei ollut ja huipulle menevään Tramiin oli valtavat jonot.
Uber oli kyllä voittajan valinta tässä tilanteessa.
Maanantaina
menimme Macaoon, mikä on myös kiinan itsehallinto alue. Macao oli
portugalilaisten hallinnassa, minkä vuoksi kaikki kyltit ovat myös
portugaliksi. Macao on tunnettu kasinoistaan, ja tunnelma oli melko samanlainen
kuin Las Vegasissa. Pelasimme vähän, mutta Lauri oli ainut, kuka voitti mitään.
Voitto meni oikeaan osoitteeseen, koska Lauri ei palaisi Suomeen vielä pariin
viikkoon, joten rahalle oli varmasti tarvetta.
Tiistai oli
viimeinen päivämme. Kohokohtana oli etukäteen varmaamme Sandbox VR-peli.
Pelissä oli tarkoitus ampua zombeja ja kaikkea muuta liikkuvaa. Idea ei sinänsä
kuulosta erikoiselta, mutta tämänlaista Virtual Reality peliä ei varmasti
monessa paikassa vielä ole. Pelipaikkana toimi suhteellisen tyhjä huone ja päällämme
oli VR-lasit, kuulokkeet ja kaikenlaisia muita varusteita. Hauskaa tässä oli
se, että olimme kaikki samassa pelissä ja meidän täytyi työskennellä yhdessä,
että pääsisimme pelin läpi. Kun varusteet ovat päällä ja laittaa lasit päähän,
niin tuntuu kuin olisi aivan erimaailmassa, niin kuin onkin. Uskon, että
pelaaminen menee tulevaisuudessa tähän suuntaan. Illalla kävimme vielä
katsomassa fudista ja puimassa vaihdon tapahtumia.








Kommentit
Lähetä kommentti