Kuala Lumpur 22 – 27.5.2018



Kuala Lumpurin matka tuli hyvin nopeasti Kota Kinabalun reisuun jälkeen. Olisin ihan hyvin voinut olla pari päivää vielä Taiwanissa, mutta lennot oli ostettu ja aika Aasiassa alkaa käymään vähiin, joten pakkohan se on lähteä. Vastassa olivat Miska, Eemil ja Mira, joten hyvä porukka olisi taas kassassa. Suunnitelmia Kuala Lumpuria varten ei ollut vielä tehty, koska aikaa/jaksamista suunnittelulle ei ole juuri ollut. Pidän muutenkin rennommasta meiningistä ja koitan olla sitoutumatta liikaa mihinkään ohjelmaan, mutta välillä aktiviteetit vaativat etukäteen varaamista.


Matka Taichungista KL:ään vei suunnilleen koko päivän, koska bussit ja lentokenttä vie aikaa, lentokin oli yli 4 tuntia, joka oli huomattavasti pidempi, mitä odotin. Odottelun aikana koitimme kuitenkin googlailla, mitä KL:ssä voisi tehdä. Perillä otimme Grabin Miskan ja Eemilin kämpille East Lake residessiin. Lentokentällä ei tarvinnut kauaa pyöriä, koska meillä oli jo Kota Kinabalusta ostetut prepaid liittymät. Illalla kävimme vain altaassa uimassa ja East Laken saunassa, jossa Eemil ja Miskakaan eivät olleet vielä käyneet, sauna kokemus ei ollut kummoinen, mutta sauna kuitenkin.

Pojilla oli koulu päivä keskiviikkona, joten lähdimme Markuksen kanssa hop-on hop-off bussiin, joka ajeli ympäri Kuala Lumpuria. Tämä oli oiva tapa saada käsitys kaupungista halvalla ja nopeasti. Kuala Lumpurissa sataa usein, ja niin myös tämän bussimatkan aikana. Bussimatkan jälkeen menimme syömään Pavilion-ostoskeskukseen. Ostoskeskuksia Kuala Lumpurissa on todella paljon, joten jos tykkää shoppailusta, niin KL on oikea paikka. KL muistuttaa hiukan Singaporea, mutta asteen halvemman olinen. Ruoan jälkeen kiertelimme kaupoissa ja menimme leffaan katsomaan Deadpool 2. Päivä olikin sen jälkeen paketissa.







Torstaina pojilla oli luento, mutta sen jälkeen aioimme mennä patikoimaan Bukat Taburiin, joka on kuulemma haastava paikka, mutta näköala ylhäällä olisi vertaansa vailla. Paikalle päästyämme huomasimme, että polku oli suljettu ja reitille pitäisi ostaa lupa, koska reitillä on menehtynyt retkeilijöitä. Ei muuta kuin puhelimet kouraan ja googlailimme, missä olisi lähin patikointireitti. Uudelle polulle ei ollut pitkä matka Grabilla, mutta näköalat polulta eivät olleet kummoiset. Polku oli ehkä enemmänkin kävelyä/kiipeilyä viidakon keskellä. Illalla menimme Backpackes’ Rooftop baariin ja Zuok yökerhoon. Ilta oli hiukan hiljainen, luultavasti Ramadanin takia.


 Aamulla heräsin erään terveyskeskuksen soittoon, koska olin edellisenä päivänä kysellyt mahdollisuuksista päästä vastaanotolle, koska korvani oli ollut jo muutaman päivän kipeä. Hinta oli kohdillaan ja lääkäri oli paikalla, joten otin Grabin lääkäriin, kun muut jäivät vielä nukkumaan. Lääkärissä korvat tutkittiin ja he antoivat antibiootti kuurin, koska vasen korvani oli tulehtunut. Päivästä tuli huomattavasti parempi, kun pääsin eroon korvakivusta. Iltapäivällä kävimme suositussa akvaariossa, missä oli muun muassa haita. Akvaariossa oli tarkoitus käydä sukeltamssa, mutta hinta oli melko korkea ja näimme hait lasinkin takaa, joten jätimme sukeltamisen välistä. Illalla menimme Skybar kattobaariin, missä Miska ja Eemilkään eivät olleet vielä käyneet. Näköalat olivat upeat, mutta juomat olivat kalliit, mikä ei tietenkään tullut yllätyksenä. Olimme paikalla ehkä tunnin, minkä jälkeen menimme jatkamaan iltaa TREC-ravintolakadulle.


Viimeisenä päivänä nukuimme pitkään, mutta kahdelta oli noustava ylös, koska olimme varanneet tuulitunnelilennon (Indoor Skydiving). Menimme tänne, koska alkuperäinen suunnitelma käydä sukeltamassa haiden kanssa akvaariossa jäi tekemättä ja tuulitunneli oli huomattavasti halvempi, eikä kukaan porukastamme ollut kokeillut sitä aiemmin. Tämä oli erittäin jännä kokemus ja todellakin rahan arvoinen. Tätä haluaisi harjoitella hiukan lisää, koska tuulitunnelissa aikaa oli kaikille noin kaksi minuuttia, joka oli nopeasti ohi. Tämän jälkeen kävimme syömässä ja menimme kauppojen kautta kämpille siivoamaan ja lepäämään. Tässä oli Kuala Lumpurin reissu ja seuraava lento pois Taiwanista olisi kohti Hong Kongia ja sieltä kotia kohti. Tajusin, että meillä on enää kaksi viikonloppua jäljellä Taiwanissa, mikä ei ole paljon, kun ainakin yksi reissu olisi vielä edessä. Aika on mennyt todella nopeasti, mutta on tässä paljon tapahtunutkin.





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tromsø, Norja 22-29.3.2026

Apex loma (Ylläs, Pallas, Kilpisjärvi, Tromssa) 27.3-5.4.2025

Saariselkä, Urho Kekkosen Kansallispuisto 2 – 6.10.2018