Kuala Lumpur 22 – 27.5.2018
Kuala Lumpurin
matka tuli hyvin nopeasti Kota Kinabalun reisuun jälkeen. Olisin ihan hyvin
voinut olla pari päivää vielä Taiwanissa, mutta lennot oli ostettu ja aika
Aasiassa alkaa käymään vähiin, joten pakkohan se on lähteä. Vastassa olivat
Miska, Eemil ja Mira, joten hyvä porukka olisi taas kassassa. Suunnitelmia
Kuala Lumpuria varten ei ollut vielä tehty, koska aikaa/jaksamista
suunnittelulle ei ole juuri ollut. Pidän muutenkin rennommasta meiningistä ja
koitan olla sitoutumatta liikaa mihinkään ohjelmaan, mutta välillä aktiviteetit
vaativat etukäteen varaamista.
Matka
Taichungista KL:ään vei suunnilleen koko päivän, koska bussit ja lentokenttä
vie aikaa, lentokin oli yli 4 tuntia, joka oli huomattavasti pidempi, mitä
odotin. Odottelun aikana koitimme kuitenkin googlailla, mitä KL:ssä voisi
tehdä. Perillä otimme Grabin Miskan ja Eemilin kämpille East Lake residessiin.
Lentokentällä ei tarvinnut kauaa pyöriä, koska meillä oli jo Kota Kinabalusta
ostetut prepaid liittymät. Illalla kävimme vain altaassa uimassa ja East Laken
saunassa, jossa Eemil ja Miskakaan eivät olleet vielä käyneet, sauna kokemus ei
ollut kummoinen, mutta sauna kuitenkin.
Pojilla oli koulu
päivä keskiviikkona, joten lähdimme Markuksen kanssa hop-on hop-off bussiin,
joka ajeli ympäri Kuala Lumpuria. Tämä oli oiva tapa saada käsitys kaupungista
halvalla ja nopeasti. Kuala Lumpurissa sataa usein, ja niin myös tämän
bussimatkan aikana. Bussimatkan jälkeen menimme syömään
Pavilion-ostoskeskukseen. Ostoskeskuksia Kuala Lumpurissa on todella paljon,
joten jos tykkää shoppailusta, niin KL on oikea paikka. KL muistuttaa hiukan
Singaporea, mutta asteen halvemman olinen. Ruoan jälkeen kiertelimme kaupoissa
ja menimme leffaan katsomaan Deadpool 2. Päivä olikin sen jälkeen paketissa.
Torstaina pojilla
oli luento, mutta sen jälkeen aioimme mennä patikoimaan Bukat Taburiin, joka on
kuulemma haastava paikka, mutta näköala ylhäällä olisi vertaansa vailla.
Paikalle päästyämme huomasimme, että polku oli suljettu ja reitille pitäisi
ostaa lupa, koska reitillä on menehtynyt retkeilijöitä. Ei muuta kuin puhelimet
kouraan ja googlailimme, missä olisi lähin patikointireitti. Uudelle polulle ei
ollut pitkä matka Grabilla, mutta näköalat polulta eivät olleet kummoiset.
Polku oli ehkä enemmänkin kävelyä/kiipeilyä viidakon keskellä. Illalla menimme
Backpackes’ Rooftop baariin ja Zuok yökerhoon. Ilta oli hiukan hiljainen, luultavasti
Ramadanin takia.
Viimeisenä
päivänä nukuimme pitkään, mutta kahdelta oli noustava ylös, koska olimme
varanneet tuulitunnelilennon (Indoor Skydiving). Menimme tänne, koska
alkuperäinen suunnitelma käydä sukeltamassa haiden kanssa akvaariossa jäi
tekemättä ja tuulitunneli oli huomattavasti halvempi, eikä kukaan porukastamme
ollut kokeillut sitä aiemmin. Tämä oli erittäin jännä kokemus ja todellakin
rahan arvoinen. Tätä haluaisi harjoitella hiukan lisää, koska tuulitunnelissa
aikaa oli kaikille noin kaksi minuuttia, joka oli nopeasti ohi. Tämän jälkeen
kävimme syömässä ja menimme kauppojen kautta kämpille siivoamaan ja lepäämään.
Tässä oli Kuala Lumpurin reissu ja seuraava lento pois Taiwanista olisi kohti
Hong Kongia ja sieltä kotia kohti. Tajusin, että meillä on enää kaksi
viikonloppua jäljellä Taiwanissa, mikä ei ole paljon, kun ainakin yksi reissu
olisi vielä edessä. Aika on mennyt todella nopeasti, mutta on tässä paljon
tapahtunutkin.






Kommentit
Lähetä kommentti